11 kwietnia 2013

Oświetlmy energooszczednie

Już od kilku lat pojawia się moda na tanie oświetlanie pomieszczeń. Chodzi o to by światło było przyjazne dla oczu użytkownika i dla jego kieszeni. Dlatego dzisiaj zajmiemy się propozycją oświetlenia kuchni.

Kuchnia to miejsce gdzie bardzo często przebywamy i przygotowujemy posiłki. Piszę tu bardzo często, bo niektórzy jedzą w salonie :-) Cały pomysł na rozmieszczenie oświetlenia polega na tym, by nam użytkownikom oczy podczas korzystania z blatów stołu się nie męczyły.

Taką propozycją na skuteczne oświetlenie blatu może być listwa led 50X50. Ważnym elementem jest bezpieczeństwo użytkowników. W tym typie oświetlenia zastosowano bezpieczne rozwiązanie dla ludzi, jest to prąd stały o napięciu 12 volt.  Do takiego oświetlenia należy dobrać zasilacz o dopasowanej mocy zasilania. Oblicza się ją z ilości metrów listwy oświetleniowej którą chcemy użyć.
Przykładowo 1 metr listwy pobiera 400 mA, więc przy 10 metrach oświetlenia należy zastosować zasilacz o mocy około 4 Amper.

Listwy takie możemy zamknąć w ozdobnych profilach z aluminium anodowanego.
Więcej o tym jednak w innym wpisie.  :-)



8 komentarzy:

  1. Chyba dziś większości stosuje się tego typu rozwiązania. Ja jeszcze u siebie mam także instalację fotowoltaiczną. Fajnie, że firma z Bartoszyc https://olsztynskieokna.eu/fotowoltaika-bartoszyce.html bez większego problemu wykonała mi całą instalację fotowoltaiczną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie sama energooszczędność jest dobra i moim zdaniem warto jest również inwestować w instalacje fotowoltaiczne. Właśnie dlatego ja na samym początku przejrzałem wcześniejsze realizacje firmy http://inovativ.pl/realizacje/ i jestem przekonany, że wybrałem mądrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dlatego ja również jestem zdania, ze posiadanie instalacji fotowoltaicznej może być bardzo dobrym rozwiązaniem. Nawet czytałem niedawno o tym na stronie https://terenbudowy.net/fotowoltaika-w-domu-gdzie-jak-za-ile/ i muszę powiedzieć, że jestem coraz bardziej do niej przekonany.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak najbardziej samo oświetlenie jest ważne i ja także z niego dużo korzystam. Jednak odkąd posiadam również fajną ofertę na tani prąd w firmie https://poprostuenergia.pl/prad-dla-firmy/ to w końcu bez problemu mogę płacić niższe rachunki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że są takie możliwości, gdyż moim zdaniem sama elektryczność w domu jest czymś bardzo ważnym. Właśnie dlatego ja również poprosiłam elektryka z firmy https://wzu-energpol.pl/ aby dobrze rozplanował całą instalację u mnie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  6. W obecnych czasach oswietlenie energooszczędne jest wręcz koniecznością! Nie wyobrażam sobie stosować w domu starych żarówek żarnikowych po 80 albo 100 W mocy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczywiście takie rzeczy są bardzo ważne ale jak dla mnie do tego typu prac i tak zawsze warto jest wezwać dobrego elektryka. W sumie ja od zawsze korzystam z usług https://elektryk-wroclaw.pl/oferta/ i moim zdaniem jest to bardzo dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń